• Място на свободен дух и модерни решения

На 11 юни (събота) група ученици от СОУ „ Св. Климент Охридски" тръгнахме към Велинград.

По пътя спряхме да починем и разгледаме град Пещера. Оказа се чист и спокоен град. След това продължихме за Батак. Посетихме Баташката църква, в която все още се виждат следи от баташкото клане. Прочетохме одата за Батак на Иван Вазов, видяхме следите от кръв и куршуми, черепите на убитите, а най-въздействащ беше кладенецът, който е изкопан с голи ръце от жените, за да търсят вода за децата си. Видяхме иконата на новоканонизираните баташки светци. До тази стара църква има нов православен храм, който е с красиви икони и стенописи. Запалихме свещички за здраве и потеглихме към язовир Батак.

Той е много голям, чист и е любимо място на рибарите. Има разнообразни сладководни обитатели, дори видяхме раче-осмокраче. Направихме си групови снимки и тръгнахме за Велинград.

След като се настанихме в хотела, посетихме езерото Клептуза. Карстовият извор блика в основата на отвесна бяла мраморна скала, обрасла със зелен мъх. Името му идва от гръцки, означава "вземам скришом, крия на тайно място". Някои от нас се забавляваха, като караха водни колела. После се върнахме в хотела, бързо сложихме банските и - хайде в топлия минерален басейн. След вечеря домакинът на хотела ни организира дискотека. Сред загадъчното осветление започна веселбaта. На сутринта закусихме и отидохме в центъра на Велинград – чист, с много зеленина и цветя. Научихме, че Велинград е родното място на големия оперен певец Николай Гяуров. Минахме и през Пазарджик, а вечерта, изморени, но доволни, се прибрахме в Троян.

Теодора, Благомира, Радосвета и Симона от 6.а клас

ТУК вижте снимки на Йоана Михайлова 5.б клас и на г-жа Иванка Цекова

Учебни ресурси в електронен вид

Националният образователен портал предоставя достъп до учебни ресурси в електронен вид. Той е част от така нареченото Е-обучение.
ТУК можете да намерите всички курсове, които предлага този БЕЗПЛАТЕН портал (по всички предмети).