• Място на свободен дух и модерни решения

СИП Електронни медии


Паулина Пенчева, 10.а клас







Моят роден език е българският. Чрез него аз мога да общувам напълно спокойно с всички свои сънародници и да бъда сигурна, че те ще ме разберат. Какво се случва обаче, когато съм изправена лице в лице с някого от останалите няколко милиарда хора по света, които не говорят български?

Вече няколко пъти ми се случва да съм извън страната и осъзнах колко важно и необходимо е човек да може да използва и друг език освен родния си. За мен това е английският. В училище ми се предлага уникалната възможност да го изучавам напълно безплатно и с много удоволствие.

Докато бях в чужбина, видях хора, които, въпреки че имаха какво да кажат, не можеха да го направят поради факта, че не разбират английски - сякаш бяха с вързани ръце. Оттогава знам колко важно е да се изучава език, той е едно безценно богатство. Свърза ме със света, с различните култури, запознава ме с нови хора. Английският, както и всеки друг език, е мост към света. Една непрекъсната връзка, която открива нови хоризонти.

Друга важна полза от изучаването на който и да е език е самочувствието. Самочувствие, че си наравно с всички останали хора в Европа и света, че можеш да се изправиш срещу тях и спокойно да изразиш мнението си. Когато общувам на чужд език, се чувствам като гражданин на света, знам, че мога да заговоря всекиго. Сякаш всички граници се размиват и мога да се докосна до всичко и всички около себе си.

Ето защо съм сигурна, че никога няма да спра да опитвам да изучавам нови и нови езици. Защото за мен това е едно богатство и удовлетворение, което нищо друго не може да ми даде.




Учебни ресурси в електронен вид

Националният образователен портал предоставя достъп до учебни ресурси в електронен вид. Той е част от така нареченото Е-обучение.
ТУК можете да намерите всички курсове, които предлага този БЕЗПЛАТЕН портал (по всички предмети).

Безплатен многоезичен ONLINE речник